Dranken Groothandel
Prik&Tik De Bierhal
Ne Flierefluiter
Te Huur
Nieuws
Voorstelling

Dranken groothandel: Voorstelling

Hoe werkt zo’n groothandel in horeca nu eigenlijk? 

Velen staan hier niet bij stil, maar dit vergt een enorme organisatie.  In eerst instantie moeten we ervoor zorgen dat we de benodigde goederen zelf in stock hebben. Hiervoor doen wij op onze beurt beroep op diverse leveranciers.  Wij fungeren immers ook als tussenpersoon.  Daarbij moeten wij rekening houden met houdbaarheidsdata en levertermijnen. Een vereiste bij de meerderheid van onze leveranciers is het tijdig plaatsen van de bestellingen.  D.w.z. dat we er ons aan moeten houden om minstens 48 op voorhand te bestellen, en hierbij ook nog eens de voor ons voorziene vaste leverdagen in acht te nemen.  Als onze leverancier komt leveren wordt hij meestal door onszelf gelost en krijgen alle producten een vaste plaats in onze magazijnen, waarna ze naderhand verder verhandeld worden naar de consument toe. 

Dagelijks staan hier 4 sterke mannen paraat om al dat lekkers bij onze horecaklanten te leveren.  Als de bestellingen binnenkomen op het bureel, hetzij via fax, e-mail of telefoon,  wordt er een leveringsbon aangemaakt.  Deze vertrekt naar het magazijn, waar onze magazijnier alles klaarzet voor uitvoer.  Vervolgens worden de wagens geladen, waarna we onze klanten beleveren om hun voorraad aan te vullen.  Na het lossen van het volgoed wordt het gesorteerde leeggoed  op de wagen geladen.  Bij terugkeer in ons magazijn, worden de wagens weer gelost en dient het leeggoed op de daartoe bestemde paletten gestapeld te worden. 

U merkt dat er heel wat  komt bij kijken, om de diverse goederen in de horecazaken te laten toekomen.  Daarna zijn het de uitbaters die de goederen zorgzaam aan de eindverbruiker bezorgen.